{verbális kegyetlenségeim tárlata}

{lets kill ourselves} and don't be international

Tuesday, November 08, 2005

Guy de Maupassant - Egy asszony élete

{A könyv a Népszabadság A világirodalom klasszikusai sorozat első darabja.Meglesz az összes, mivel családi könyvtárunk hiányos, és ezzel akarjuk pótolni. A kiválasztott könyvek szerintem nem tartoznak bele a tipikus válogatásba (nekem ez az iskolai kötelezőket takarja), ez nézőpont kérdése, hogy jó-e vagy sem. Mivel azokat többnyire olvastam, így én örülök ennek. A könyvek jó mínőségűek, csak kár, hogy ha sorrendbe rakjuk a könyveket a polcra, akkor kiadják a A világirodalom klasszikusai nevet. Ez viszont ront a sorozat összképén.

Az első könyv, Maupassant Egy asszony élete című műve. Ez volt Maupassant első "bestseller" regénye. A történet az 1819-ben kezdődik, és az akkori vidéki francia nemesség életébe enged bepillantást. Egy Jeanne nevű leányról szól, aki elzártan élt a világtól egészen 17 éves koráig. Szóval egy tiszta lélek felnőtté válása, változása a való világ által. Az eredmény egy kopott öregasszony. Nagyon remekek a jellemrajzok, és a főszereplőnő lelki-testi változásának az ábrázolása. Nekem egyedül a kicsit hosszadalmas tájleírások nem tetszettek, bár ezeket felfoghatjuk Jeanne álmodozó képzeletének is. Nekem nagyon tetszett, szerintem nagyon valószerű képet ad a női lélek egyes rétegeiről (ha nem így van szóljatok), a korabeli vidéki társadalmi osztályok jellemzése mellett. Egyetlen negatívumot tudnék említeni, ez pedig a könyv elején lévő sok nyomdahiba. Az első 100 oldal után már a lektor is felébredt.}

0 Comments:

Post a Comment

<< Home